Ελλάς, Θαλασσινός Οδηγός Τόμος 2 “Βόρειο Αιγαίο”

Δυστυχώς, εξαιτίας των τελευταίων εξελίξεων, η έκδοση του νέου πλοηγού αναβάλλεται. Όλος ο κόσμος βαδίζει προς ένα άγνωστο μέλλον. Είναι η πρώτη φορά που αντιμετωπίζουμε μια πανδημία. Οι παππούδες μας πολέμησαν σε παγκόσμιους πολέμους, οι γονείς μας γεννήθηκαν σε αυτούς. Η δική μας η γενιά έχει ένα διαφορετικό πόλεμο μπροστά της, τον πόλεμο εναντίον ενός ιού. Ο ιός μας αποικιοκρατεί κι εμείς προσπαθούμε να του κόψουμε την επέλαση, να τον απομονώσουμε, να τον εξαλείψουμε.

Εμείς, οι άνθρωποι της θάλασσας, έχουμε ένα πλεονέκτημα σε αυτό τον αγώνα.  Ξέρουμε τι θα πει ομαδικότητα, ξέρουμε να ακολουθούμε διαδικασίες. Ας δώσουμε λοιπόν το καλό παράδειγμα στην μικρή κοινωνία γύρω μας, ας γίνουμε οι φάροι ώστε άλλοι άνθρωποι μεσοπέλαγα να μπορέσουν να χαράξουν σωστά την πορεία τους. Γιατί ξέρουμε πολύ καλά πως ένας μόνο ανεύθυνος μπορεί να πάρει μαζί του κάτω 1000 υπεύθυνους.

Καλή τύχη σε όλους,

η ομάδα της Eagleray

Ο πλοηγός της εταιρίας Eagleray είναι ένα «ιδιαίτερο» βιβλίο που δεν συναντιέται στην διεθνή βιβλιογραφία και κατά κάποιο τρόπο πηγαίνει «αντίθετα στο ρεύμα», καθώς όλος ο κόσμος πια στρέφεται όλο και περισσότερο προς «το φθηνότερο». Γιατί όμως ο ΕΘΟ είναι ιδιαίτερος; Γιατί περιέχει μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά:

Πρώτα από όλα, ο ΕΘΟ είναι ένα πλήρες σετ επίσημων ναυτικών χαρτών και η εταιρία Eagleray, προκειμένου να είναι σε θέση να το προσφέρει αυτό στους πελάτες της, πληρώνει ένα μεγάλο ποσοστό επί της τιμής του ΕΘΟ ως πνευματικά δικαιώματα στην Ελληνική Υδρογραφική Υπηρεσία.

Δεύτερον, περιέχει πάνω από 1000 λιμάνια, λιμενίσκους και όρμους. Για κάθε ένα από αυτά (περί το ένα τρίτο) που υπάρχει αντίστοιχος επίσημος χάρτης, η Eagleray έχει συμπληρώσει και επικαιροποιήσει τις πληροφορίες του χάρτη με δικές της έρευνες. Για τα υπόλοιπα, δηλαδή τα λιμάνια και τους όρμους όπου δεν υπάρχει επίσημος χάρτης, η εταιρία Eagleray έχει κατασκευάσει το υδρογραφικό πλάνο με εκτενείς βυθομετρήσεις στην περιοχή, μαζί με τις απαραίτητες συνεντεύξεις με ντόπιους, ψαράδες και επαγγελματίες της περιοχής.

Όταν υδρογραφούμε μια περιοχή, δεν καταγράφουμε απλά μερικά βάθη πάνω στην πορεία προσέγγισης. Κάθε λιμάνι / όρμος ταξιδεύεται πολλές φορές πάνω κάτω, συλλέγονται εκατοντάδες μετρήσεις βαθών και άλλων στοιχείων του βυθού και της επιφανείας, ούτως ώστε να δημιουργηθούν οι ισοβαθείς και να ολοκληρωθεί η υδρογραφία της περιοχής.

Από τότε που κυκλοφόρησε η πρώτη έκδοση του πρώτου ΕΘΟ (Τόμος 1, 1995), δεσμευτήκαμε να μην εκδίδουμε ένα λιμάνι αν δεν έχουμε ολοκληρώσει την επιτόπια έρευνα. Ο λόγος γι’ αυτό είναι πως θέλαμε πάντα να έχουμε ακριβείς, σωστές, φρέσκιες πληροφορίες. Στην πράξη, κάθε 5-6 χρόνια επισκεπτόμαστε ξανά κάθε μέρος της Ελλάδας. Όταν ξεκινάω να δουλεύω ένα τόμο του ΕΘΟ, με απλά λόγια ξέρω πως έχω μπροστά μου περί τα 300 μέρη να επισκεφτώ μέσα σε 1 με 1,5 χρόνια.

Στις τρέχουσες (τελευταίες) εκδόσεις των 4 τόμων του ΕΘΟ, όλοι οι λιμενοδείκτες γεωαναφέρονται. Στο πρόσφατο παρελθόν κάναμε συμφωνίες με εταιρίες που κατασκευάζουν λογισμικό ναυσιπλοΐας, όπως η Navionics και η C-map, και συνεπώς έπρεπε να εκσυγχρονίσουμε τα αρχεία μας. Έτσι, σήμερα, σε κάθε πλάνο της Eagleray μπορείτε να υπολογίσετε στίγματα και αποστάσεις, ακόμα και σε αυτά που δεν έχουν κλίμακα στο πλάι. Και κάθε βάθος ή σημείο στο πλάνο έχει τοποθετηθεί με βάση το στίγμα του. Αυτό σημαίνει ότι το ΑΤΜ, το φανάρι ή το βάθος των 5μ βρίσκεται ακριβώς στο σημείο που είναι στο πλάνο

Όλα αυτά απαιτούν πολύ χρόνο, τόσο σε ταξίδια όσο και στο γραφείο. Γι’ αυτό η τιμή του ΕΘΟ είναι αυτή που είναι.

Εάν θέλετε να διαπιστώσετε και οι ίδιοι τα παραπάνω, επικοινωνήστε μαζί μου στο info@eagleray.gr και θα χαρώ να σας στείλω δείγμα από ένα – δύο σελίδες του ΕΘΟ.

Εύχομαι σε όλους ούριους άνεμους, που σας πηγαίνουν όπου θέλετε να πάτε

Πάνος Ηλίας